Succesverhalen

Leertraject van Bram Schaap bij Digiwerkplaats Rijnmond: een reis vol ervaringen en groei

praktijkverhaal
Studenten

Bram Schaap is een enthousiaste student aan de Zadkine E-commerce Academy. Samen met een getalenteerd team bestaande uit diverse studenten heeft Bram het traject 'online marketing' gevolgd. Binnen dit traject heeft hij advies mogen geven aan ondernemer Arend Bosscha over de branding van Lokie Furniture. Dit heeft hij met plezier gedaan!

Leertraject van Bram Schaap bij Digiwerkplaats Rijnmond: een reis vol ervaringen en groei

 Voor een student als Bram brengt het volgen van zo'n traject waardevolle leerpunten met zich mee. Hij vond het prettig om zichzelf via dit traject uit te dagen en samen te werken met anderen. "Ik kan beoordelen of een bedrijf een slechte website of inhoud heeft. Als anderen er ook zo over denken, geeft dat mij bevestiging dat ik weet waarover ik praat." Het traject helpt ook bij het leggen van waardevolle connecties, legt Bram uit. "Nieuwe mensen leren kennen is voor mij en waarschijnlijk andere studenten best lastig. Het kan soms uitdagend zijn om regelmatig nieuwe mensen te leren kennen. Het is toch een drempel die je moet overwinnen." Bram voegt eraan toe dat hij met deze ervaring ook leert hoe hij klantcontact kan verbeteren.

"Elke klant is anders. Je leert hoe je met de ondernemer kunt communiceren. Soms is dat informeel en soms formeel. Dit vind ik het meest leerzame aspect van het traject."

Een tip van Bram aan medestudenten die het traject moeten volgens is: ‘’ Focus niet alleen op je eigen mening bij het opstellen van een verbetermodel voor de branding. Richt je op het bedrijfsdoel en formuleer daarop je advies.‘’ Aan het einde van het traject hebben Bram en zijn getalenteerde team een presentatie gegeven aan Arend Bosscha van Lokie Furniture, waarin ze advies gaven over de branding. Maar daar bleef het niet bij!

Als een van de enthousiaste leden van Solv, belde Bram de ondernemer na afronding van het traject op om het advies ook daadwerkelijk uit te voeren. Solv, voorheen bekend als Complex Network, is een startup die gericht is op het ontsluiten van het digitale potentieel van bedrijven. Hun doel is om bedrijven te helpen groeien en gedijen in het digitale landschap. Dankzij deze slimme zet van Bram is Arend Bosscha nu geholpen met een nieuwe website, beheer van sociale media, opvallende omslagafbeeldingen, Instagram-winkelopties, Google Shopping en een nieuw logo!

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen