We zijn verheugd om het inspirerende praktijkverhaal van Junior, de oprichter van Twenty6Suits, met jullie te delen. Junior heeft deelgenomen aan ons online marketingtraject waar jonge talenten zijn onderneming hebben geanalyseerd op aspecten zoals online positionering en strategie.
Junior heeft zijn bedrijf Twenty6Suits in 2022 opgericht in Rotterdam. Hij begon zijn reis in streetwear en hedendaagse mode en maakte uiteindelijk begin twintig de overstap naar de wereld van formele herenkleding. Junior besefte dat het vergroten van zijn online bereik cruciaal was om meer aankopen te genereren, en dat bracht hem naar Digiwerkplaats Rijnmond.
Het traject van Digiwerkplaats Rijnmond koppelt jonge ondernemers aan getalenteerde studententeams. Voor Junior werkten studenten van Hogeschool Inholland tien weken lang intensief aan het analyseren van zijn bedrijf en het ontwikkelen van een effectieve online marketingstrategie. Junior was onder de indruk van de transparante en effectieve communicatie met de studenten, en hij benadrukte het belang van een oprechte band tussen ondernemers en studenten voor een succesvolle samenwerking. Hij beveelt dit traject dan ook van harte aan andere mkb'ers aan.
‘’Als jij ervoor kan zorgen dat jij een oprechte band hebt met de studenten dan willen ze jou ook graag helpen met jouw vraagstuk. Zorg er wel voor dat jouw vraagstuk interessant is voor studenten.’’
Een van de belangrijkste inzichten die de studenten Junior gaven, was het belang van het benadrukken van de dubbele rol van Twenty6Suits als leverancier van individuele herenkleding en B2B-kleding. Om deze differentiatie duidelijker over te brengen, adviseerden de studenten het creëren van een specifieke webpagina voor B2B-klanten. Daarnaast adviseerden ze om te focussen op de financiële dienstverleningssector, waar bedrijfspakken vaak worden gedragen, en aanwezig te zijn op locaties waar deze bedrijven zich bevinden, om waardevolle connecties te leggen.
Het traject met Digiwerkplaats Rijnmond is enkele maanden geleden afgerond, en Junior heeft sindsdien met succes een deel van de aanbevelingen toegepast. Hij heeft zijn focus verlegd naar de financiële dienstverleningssector (B2B) en heeft positieve resultaten behaald door aanwezig te zijn bij netwerkbijeenkomsten en beurzen die zijn doelgroep aantrekken. Hoewel Junior nog geen aparte webpagina heeft toegevoegd, beschouwt hij dit als een kans die hij in de toekomst kan benutten.
Dit praktijkverhaal benadrukt het belang van samenwerking tussen jonge ondernemers en getalenteerde studenten in het stimuleren van innovatie en groei binnen het MKB. Het laat zien hoe samenwerking met het onderwijs kan leiden tot meetbaar succes.
Digiwerkplaats Rijnmond is trots op het succes van Junior en blijft zich inzetten voor de ondersteuning en groei van ondernemers in de regio.
Lees hier alle inspirerende succesverhalen