Succesverhalen

Jong talent brengt een boost aan online marketing advies voor Kokon Architectuur & Stedenbouw

praktijkverhaal
Bedrijven

Rosanne Kuijvenhoven, werkzaam als Communicatiemedewerker bij Kokon Architectuur & Stedenbouw, nam deel aan het 'Online Marketing' traject georganiseerd door Digiwerkplaats Rijnmond. Kokon Architectuur & Stedenbouw is een gerenommeerd Rotterdams architectenbureau met een geschiedenis die teruggaat tot de jaren '30 van de vorige eeuw. Onder leiding van architecten ir. Ron van Leeuwen en ir. Henk Middelkoop heeft het bureau zich toegelegd op diverse aspecten, zoals woningbouw, woonzorgprojecten, stedenbouw en monumentenzorg. Het was de allereerste keer dat Kokon deelnam aan een dergelijk traject.

Jong talent brengt een boost aan online marketing advies voor Kokon Architectuur & Stedenbouw

Een van de drijfveren achter Kokons deelname aan dit traject was het optimaliseren van een langdurig communicatieplan. Na een bedrijfsidentiteitstraject het voorgaande jaar, was dit het geschikte moment om deze inspanningen op grotere schaal te implementeren. Bovendien kenmerkt Kokon zich als een bedrijf waarbij opdrachten voornamelijk uit persoonsgebonden netwerken voortkomen. Dat is erg positief, maar aanvullend bestaat de ambitie om Kokon in toenemende mate als merk op zich te positioneren.

Rosanne is enthousiast over het hele traject. Er was fijn contact en het eindresultaat mag er zeker zijn. Hoewel er niet veel verrassingen waren, is dat waarschijnlijk omdat Kokon al een communicatieafdeling heeft die behoorlijk op de hoogte is van wat er moest veranderen. Maar ondanks dat, waren het overzicht en de ideeën die uit het traject kwamen in lijn met wat ze al in gedachten hadden. Dat gaf Rosanne een positieve boost, want het voelde als een bevestiging dat ze op de juiste weg zaten.

“De frisse blik van studenten verschafte de benodigde duidelijkheid om onze ideeën te concretiseren.”

De drie meest waardevolle tips die Rosanne ontving van het jonge talent waren:

- Verhelderde doelgroep. Ondanks de succesvolle bedrijfsvoering is het essentieel om de doelgroep binnen het communicatieplan nauwkeurig te definiëren, zodat er gerichter op hun behoeften kan worden ingespeeld.

- Concretiseer de optimalisatie van het langetermijnplan op een realistische wijze.

- Integreer het ambassadeurschap in het langetermijnplan, alle interne medewerkers het Kokon-merk kunnen uitdragen als ambassadeurs.

Rosanne beveelt dit traject zeker aan andere MKB'ers. Of je nu een bedrijf bent met weinig ervaring over het vakgebied waar het traject over gaat of al wel bekend bent, dit traject is een inspirerende rit. Het kan je vermoedens bevestigen of nieuwe paden openen. Bovendien, wie helpt er niet graag de volgende generatie? Rosanne is er helemaal voor!

 

 

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen