Succesverhalen

Frisse blikken op de website van Chez Jan

praktijkverhaal
Bedrijven

Op 15 november namen Marcel den Ouden en Winny van Drunen van Chez Jan deel aan de hackathon voor website scan, social media en content creatie, georganiseerd door Digiwerkplaats Rijnmond. Chez Jan staat bekend om hun hotdogtrucks en barren die door het hele land rijden en hun hotdogs die geserveerd worden in restaurants. Marcel deelt graag zijn ervaringen en inzichten na de hackathon in dit korte artikel.

 Frisse blikken op de website van Chez Jan

Met het oog op het vernieuwen van hun website, besloot Marcel om inspiratie op te doen door deel te nemen aan deze hackathon. Ze moedigden studenten aan om vooral kritisch te zijn, met de overtuiging dat iets wat aangepast moet worden, alleen maar beter kan. Startend met een briefing werd het vraagstuk concreet gemaakt en ging het talententeam aan de slag voor Chez Jan.

Marcel was enthousiast over de aanpak van de studenten. Zo gaven de studenten advies over hoe de navigatie verbetert kan worden met een drop-downmenu. Een ander punt was de hoeveelheid tekst op de pagina. Hierbij adviseerden de studenten om de nadruk te leggen op visuele elementen omdat mensen meer geneigd zijn om naar beeld te kijken dan tekst. Een andere observatie betrof de overvloed aan reviews op de website, wat resulteerde in overmatig scrollen voor de websitebezoekers. De studenten gaven tips over het beperken van het aantal reviews om zo de gebruikservaring te optimaliseren.

Het waardevolle eindrapport met deze inzichten is doorgestuurd naar de websiteontwikkelaars, die het zullen integreren in hun aanpak voor de nieuwe website van Chez Jan. Het advies van Marcel aan andere ondernemers luidt:

"Maak er tijd voor! Een dag in zo'n wereld stappen is verfrissend en geeft veel energie, maar het is belangrijk dat je een concreet vraagstuk hebt."

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen