Succesverhalen

Hunnie Kinderwinkel bereikt haar doelgroep beter na perspectief van jong talent

praktijkverhaal
Bedrijven

Inger is eigenaar van Hunnie Kinderwinkel waar ze kinderspeelgoed verkoopt. Ze was op zoek naar vernieuwende inzichten om haar doelgroep beter te bereiken en meer te betrekken. Daar was ze bij Digiwerkplaats Rijnmond op het juist adres. Inger werd gekoppeld aan een talententeam die haar website en social media onder de loep namen!

Hunnie Kinderwinkel bereikt haar doelgroep beter na perspectief van jong talent

Samenwerking met jong talent

Jong talent van Zadkine ging voor haar aan de slag. Het traject social media & content creatie startte met een briefing op locatie bij Hunnie Kinderwinkel waarbij het jonge talent langskwam. Hier werd samen met Inger het vraagstuk en doel goed doorgenomen. De studenten kregen na afloop een duidelijker beeld en gevoel over wat Hunnie Kinderwinkel precies doet. Er was tussentijds weinig contact. Voor een volgende keer zou Inger graag meer tussentijds contact met het talententeam willen om er nog meer uit te halen. Na een aantal weken hebben de studenten Inger positief verrast met o.a. een contentkalender en praktische tips.

‘’De studenten hadden aan het eind meer informatie dan bij de briefing besproken was over mijn winkel. Ik was er wel verrast door dat je zo veel kan achterhalen via het internet.’’

De studenten leverden een SWOT analyse met zwakke en sterke punten van Hunnie Kinderwinkel op. Daarnaast hadden ze ook de uitstraling (kleur en design) van de website geanalyseerd. Op basis van deze inzichten en een eigen ontwikkelde persona, hebben de studenten een advies opgesteld. Dit advies bevat een contentkalender waar Inger direct mee aan de slag kan gaan.

“De studenten hebben het heel goed opgepakt! Als je meer interactie met je klanten wil, dan moet je ook meer interactie creëren via social media. Je moet ze prikkelen. Als de punten van de contentkalender opgepakt worden, dan moet je ook effecten gaan zien. Nu is het aan mij om het op te pakken!”

Perspectief van jong talent is nodig voor mkb’ers

Inger is tevreden over de samenwerkingen en raadt het andere kleine mkb’ers aan om zich verder te ontwikkelen op het gebied van digitalisering. Ze benadrukt dat ondernemers vaak hun eigen gang gaan, maar een andere kijk op je eigen winkel is nodig om weer  vooruit te kunnen. Echt verder te verbeteren met tips van buitenaf waar je voorheen niet aan zou denken!

“Je doet je eigen ding als ondernemer, maar het is goed als jong talent vanuit hun perspectief naar je website en social media kijkt. En je dus tips krijgt hoe je het kan verbeteren.”

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen