Succesverhalen

Active Gym gaat met vernieuwende tips doelgroep verbreden

Hoe gaat het met

Jess Lang, eigenaar van Active Gym, nam deel aan de driedaagse hackathon die onlangs plaatsvond bij IT Campus Rotterdam. Studenten Marketing en Communicatie (Albeda) gingen aan de slag met zijn vraagstuk hoe de klantenkring van Jess verder uit te breiden.

Active Gym gaat met vernieuwende tips doelgroep verbreden

Deze energieke ondernemer vond dat het tijd was om een jongere doelgroep aan te spreken, en legde dat vraagstuk neer bij Digiwerkplaats Rijnmond. De jonge talenten stortten hun creatieve gedachten op het bedrijfsprobleem en binnen twee dagen waren ze tot vele vindingrijke oplossingen gekomen!

Waardevolle tips

Eén van de oplossingen was: een kindercircuit waarbij kinderen verkleed konden gaan als hun favoriete superheld. Om op zo een manier je klantenkring verbreden is effectief en heel leuk! Je bereikt er kinderen én (jonge) ouders mee. Jess is heel enthousiast na de waardevolle uitkomsten van de hackathon.

“Over de creatieve oplossingen van de studenten heb ik zelf niet eens nagedacht, ik ben hier erg dankbaar voor! Ik ga het ook zeker verder uitwerken en in de praktijk brengen.”

Optimistisch over resultaat

Jess vertelt dat hij het traject heel soepel heeft ervaren en dat het contact goed verlopen is met de jonge talenten die voor hem aan de slag gingen. Het proces was helder, de ideeën heel inspirerend. De eigenaar van Active Gym is ook tevreden hoe goed er naar hem werd geluisterd en hoe zijn behoeftes exact werden uitgezocht en uitgewerkt.

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen