Succesverhalen

Was VARI weerbaar genoeg tegen hackers?

praktijkverhaal
Bedrijven

VARI is sinds 1930 actief in bijna alle sectoren die met mobiliteit te maken hebben. Gevestigd in Ridderkerk en Vlaardingen. VARI verkoopt auto’s en verzorgt periodieke controles en schadeherstel. Een echt familiebedrijf, waar inmiddels de derde generatie aan het roer staat. Richard Middendorp, directielid bij VARI heeft het traject ‘weerbaar tegen hackers’ afgerond bij Digiwerkplaats Rijnmond.

Was VARI weerbaar genoeg tegen hackers?
’Ik denk dat ik het voor elkaar heb, tegelijkertijd zien we tegenwoordig ook jonge lui die de halve wereld weten plat te leggen door digitaal ergens in te komen. En wie zegt nou dat ik het op dat vlak écht voor elkaar heb? ’’ aldus, Richard Middendorp van de directie bij VARI

Dit was de aanleiding voor Richard om zich aan te melden. En zo konden jonge talenten de kwetsbaarheden scannen en praktijkervaring opdoen. Een win-winsituatie 😊

Jong talent onderzoekt kwetsbaarheden

Het traject startte op locatie bij VARI zodat de het jonge talent van Techniek College Rotterdam letterlijk konden zien en ervaren hoe de cyberveiligheid is geregeld bij het autobedrijf. De studenten kwamen tot de conclusie dat het goed zat, dus goed nieuws. Eén praktische tip van hen voor VARI: zorg voor regelmatige updates van de mobiele devices om altijd de laatste versie te hebben en beter beschermd te zijn.

Richard raadt andere ondernemers aan om eens een kritische blik te laten werpen op je bedrijf. En dan bij voorkeur door jongeren, want die hebben een frisse blik en zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Hij is een voorstander van werken met jong talent en hen kritisch te laten kijken naar je bedrijf.  

Volgend traject ‘online marketing strategie’

Mobiliteit is letterlijk en figuurlijk continu in beweging. Er ontstaat meer en meer vraag naar elektrische auto’s in verband met het klimaat. De visie  van jongeren op mobiliteit is ook veranderd.  

’De jeugd koopt geen auto meer. 95% van de nieuwe auto’s worden gekocht door mensen die ouder zijn dan 50 jaar. Ik weet mijn doelgroep van 50-plus goed te bereiken, maar daaronder lukt het niet.‘’ aldus, Richard Middendorp van VARI.

Om deze reden neemt Richard ook deel aan het traject ‘online marketing strategie’. Zo krijgt hij straks advies van andere jonge talenten op:

- Hoe hij de jonge doelgroep het beste kan bereiken;

- Wat zijn onderscheidend vermogen is en hoe hij VARI hiermee kan positioneren ten opzichte van concurrentie;

- Hoe hij zijn social media kanalen het beste in kan zetten.

Geïnteresseerd in een traject met jong talent via Digiwerkplaats Rijnmond? Meld je dan via ons aanbod aan.

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen