Succesverhalen

Jong talent helpt Maarten van De Complaince Afdeling met social media en content creatie

praktijkverhaal
Bedrijven

De Compliance Afdeling ondersteunt en begeleidt bedrijven om te voldoen aan wet- en regelgeving en ontzorgt klanten bij ISO-certificering en AVG-verplichtingen. Zo heeft Maarten van Veen, oprichter van De Compliance Afdeling, een tool ontwikkelt voor bedrijven om tijdens ISO- audits aan te tonen dat ze voldoen aan de criteria. Maarten licht glimlachend toe: “Wij kunnen als compliance officers lang van stof zijn en veel jargon gebruiken. Maar wat is nou echt de kern van wat we doen? En hoe kunnen we dat in simpele en klare taal via social media overbrengen aan potentiële klanten?” Maarten kwam via een MKB Rotterdam Rijnmond bijeenkomst hierover in gesprek met relatiemanager Stefan Klink. En zo startte hij het traject ‘social media en content creatie’.

Jong talent helpt Maarten van De Complaince Afdeling met social media en content creatie
Maarten: “Het traject heeft mij inzicht gegeven in wat zij wel en niet snappen over compliance. Mijn introductieverhaal was al een leerpunt. Wat voor mij heel vanzelfsprekend is, is dat niet voor hen. Dit leverde al genoeg vragen op over mijn kernverhaal over compliance. Ze gaven ook waardevolle feedback op mijn website. ‘ De meest waardevolle tip? ‘Hou het simpel!’ ”

Tegelijkertijd kon Maarten hen ook meegeven wat het betekent om voor een opdrachtgever aan het werk te zijn. Hoe je tijdens een eerste gesprek de juiste vragen kan stellen en dat het goed is om de vorderingen tussentijds terug te koppelen.

Maarten raadt andere bedrijven ook aan om de slag te gaan met studenten via Digiwerkplaats Rijnmond. “Studenten hebben frisse, nieuwe ideeën. Ze houden je een spiegel voor, en met hun frisse blik word je weer even gedwongen door de bril van een potentiële klant te kijken. Je bent zelf continue bezig met je eigen business. Zij blijven ook continue op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Bovendien zorgt Digiwerkplaats Rijnmond ook voor een duidelijk intakegesprek om tot een passend traject te komen.”

De afronding van het traject werd afgesloten met een presentatie.

“Een mooie presentatie, waarbij ze ook persona voor me hebben gemaakt en tips over de keuze van social media, aangevuld met statistieken van social media.”

Maarten wil graag een volgende slag maken met zijn content voor zijn social media. Dus naast tips over de frequentie en de kanalen, ook een plan over welke content en de volgorde; een soort kleine campagne. Hiervoor heeft hij interesse in een volgend traject bij Digiwerkplaats Rijnmond.

Bekijk dit ook

Lees hier alle inspirerende succesverhalen